Larix decidua No.1


It was long winter. It was time to do something with it. So despite somewhere around could be still winter, not any more in my garden. I declared it is spring and winter is not anymore allowed to come back.
I finished winter protection of trees. They are not all on the benches yet. I need to finish some painting in next few days. During the brake in boring work I did few pictures. 
This tree is Larix, in my garden since autumn 2008. It was styled first time then by Pavel Slovak on his workshop. Not much else was done on it apart from repotting from plastic container into ceramic pot. It is not final pot; it’s rather big and will be changed in few seasons. I did complete wiring of the tree few weeks ago. Today it looks very much alive. I’m not sure if tree will look OK in green but I hope so. There is only one major issue I have to fix in my opinion, and it is apex branch. I was thinking about pulling it down, but I was afraid about risk of breaking that branch. And I was not sure about it. I will wait what tree will tell me in the future.


Bola to dlhá zima. Nastal čas s tým niečo s tým urobiť. Takže aj keď niekde na okolí sa ešte môže objaviť zima, u mňa už nie. Dnes som vo svojej záhrade oficiálne vyhlásil jar a zima sa už do mojej záhrady nesmie vrátiť. 
Dnes som teda ukončil zimnú ochranu stromov. Ešte nie sú na policiach. Potrebujem ešte dokončiť nejaké opravy a natieranie v najbližších dňoch. Dnes to bola celkom nudná fuška, tak som si urobil radosť a počas prestávky a trocha som fotil. 
Strom na fotkách je smrekovec opadavý a je u mňa od jesene 2008. Prvé tvarovanie na ňom robil Pavel Slovák na workshope v 2008. Odvtedy sa so stromom toho veľa nedialo. Bežné skracovanie vetvičiek každý rok a presadenie do keramickej misky pred pár rokmi. Miska je príliš veľká a je to len dočasné riešenie, určite pôjde o pár sezón do menšej. Pred pár týždňami som ho vytiahol spod pilín a kompletne ho nadrôtoval. Dnes vyzerá byť v pohode a pekne ide. Neviem či bude dobre vyzerať keď ozelenie, ale dúfam, že áno. Jediná vážnejšia vec s ktorou nie som spokojný je najvyšší konár a vrchol. Myslel som že ho stiahnem nižšie ale bál som sa že ho zlomím. A nebol som si istý či by to bolo dobré. Počkám si čo mi strom povie a v budúcnosti sa to vyrieši.  




after initial syling in 2008

May 2009

before styling in 2008


3 comments:

  1. Velmi pekny stromcek. Ako pohladovka sa mi pozdava druhy obrazok, t.j. ten kde vrchol smeruje doprava.

    Co sa tyka vrcholu, tak ten potrebuje rozpohybovat.

    Teraz je otazka, ci chces zachovat sklon, alebo ho zmenit/narovnat:
    1. Ak by si chcel strom narovnat, tak vrchol by som pri jine ohol najskor dole a potom dalsim oblukom vratil hore, aby rastol tak typicky smrekovcovo, ze hlavny umrel, chytila sa bocna vetva
    2. Ak chces naklon ponechat, tak bude treba vrchol poohybat proti sucasnemu pohybu, aby sa vratil spaet vlavo. Mozno by nebolo zle pouvazovat aj o pretoceni vrcholu tak, aby najvrchnejsia vetva bola na opacnej strane, pripadne preklopeni tak, aby sucasny vrchol bola vetva vlavo a najvrchnejsia vetva bola novy vrchol. Inak bude opticky padat doprava

    Ked sa zastavim dakedy na tej kave s chalanmi, tak mi ho urcite musis ukazat, vobec som ho neregistroval naposledy..

    ReplyDelete
  2. Dik za konstruktivny koment. Prejedme to osobne ked pridete na tu kavu. Ste vitany.

    ReplyDelete
  3. cavte, ja si ho pametam, aj ked vtedy ma nejako neoslovil...teraz ma uz krasnu patinu, bude z neho nieco. Mne sa zda pozeratelny z oboch stran.
    Hlavne som prekvapeny, ze na starych fotkach vyzeraju byt tie zlomy na kmeni take ostre, kdezto teraz je to uz take plynulejsie, ako ohybane. Alebo si iba zvolil dobry uhol pohladu :)

    ReplyDelete

Bonsai Winter Protection