28 April 2013

Carpinus betulus No.11 in new pot

This tree is yamadori collected in 2010. It was doing well so far. After collecting it was potted into large plastic pot. During manipulation with quite large tree it proved not to be the best idea. So I decided to transplant it into better pot this spring. It was potted into mix of Zeolith with Teramol and in bottom of the pot Liapor was used to make it bit lighter. Into mixture I added Osmocote (2-3 month version). When dealing with roots I find problem with one of the larger roots. Chosen pot did not allow me to bury large roots on both sides so I had to decide which one will be uncovered. I'm not sure about chosen position, may be later I will come back to position similar to pictures from old plastic pot. Moss was added to cover surface, last year I was inspired by interesting blog post by Michael Hagedorn.

Tento strom je yamadori z roku 2010.   Doteraz sa mu celkom darilo. Keď som ho sadil po vykopaní tak som použil veľkú plastovú misku. Časom sa to ukázalo ako nie najlepší nápad pre tento rozmer stromu. Pri manipulácii sa miska dosť deformovala. Tak som sa túto jar preň našiel novú lepšiu misku. Zasadil som ho ako obvykle do zmesi zeolitu a teramolu, na dno misky som ešte použil trocha Liaporu aby som zmes trochu vyľahčil a zjednodušil budúcu manipuláciu. Pridal som Osmocote (2-3 mesačnú verziu). Keď som upravoval korene tak sa ukázal jeden vážny problém. Do misky sa naraz nedarilo dostať všetky veľké korene. Strom pôvodne rástol v strmom kopci a tak korene sú mimo roviny. Musel som sa rozhodnúť pre jeden z koreňov a druhý zákonite skončil v lufte. Po ukončení presádzania som si nebol istý správnosťou zvolenej polohy. Možno sa v budúcnosti vrátim k pôvodnej polohe tak ako bol posadený v plastovej miske. 
Dnes som k stromu pridal mach, zlepší to vlhkostné pomery vo vrchnej vrstve substrátu počas horúcich dní a vyzerá tak lepšie. Čítal som o tom zaujímavý príspevok od Michaela Hagedorna na jeho blogu
Hornbeam bonsai today. Moss added to improve visual appearance and protection of top level of substrate.
Root stomp visible, will be worked with Dremel later this year.
 

 
One week ago when buds break.
After repotting.
May be position for next repotting.
Before repotting.

Spring 2010
 
Old home in forest. 2010.